Podcast Rewind – Daan de Greef & Jordi van de Bovenkamp

Daan de Greef en Jordi van de Bovenkamp

De afgelopen jaren hebben wij van Sneakerjagers te gekke gasten mogen ontvangen in de twee seizoenen van onze podcast ‘On Air’. Nu vinden wij het een mooi moment om terug te blikken op deze afleveringen en gasten. Want waar waren zij toen mee bezig en hoe gaat het nu met ze? Deze week bespreken wij de gasten uit aflevering 11: Daan de Greef en Jordi van de Bovenkamp

Daan de Greef

Eigenaar van de welbekende sneakerstore Baskèts, Daan de Greef, kon niet ontbreken in onze podcast. Hij vertelt hoe hij zijn winkel in Amsterdam is begonnen in het Jefferson hotel en wat Baskèts uniek maakt ten opzichte van andere concept stores. Hij krijgt natuurlijk veel exclusieve sneakers binnen in zijn winkel, maar zegt zelf ook weleens gecampt te hebben voor een sneaker. Welke sneaker dat is, hoor je in de podcast. 

Naast eigenaar van Baskèts is Daan ook co-founder van het merk New Amsterdam Surf Association. Samen met Paul Zeper heeft hij een kledinglijn opgericht met het doel om iedereen met een passie voor surfen te verbinden. Ongeacht of je surft in tropische omstandigheden of bruin water in Nederland. Uiteraard wordt deze kleding ook verkocht bij de Baskèts stores.  

Daan is in 2021 nog geïnterviewd voor een artikel op de Nike website naar aanleiding van Air Max day. Hierin deelt hij hoe de Air max zijn leven heeft beïnvloedt en geeft hij zijn mening over de Air Max 1 Ultra 2.0.

Jordi van de Bovenkamp

Jordi van de Bovenkamp is het meesterbrein achter veel campagnes van bekende merken in Nederland. Zo heeft hij gewerkt met bedrijven als Heineken, Samsung, Netflix en Albert Heijn. Grote kans dus dat je zijn werk weleens voorbij hebt zien komen. In onze podcast vertelt hij hoe hij in de mediawereld is beland, maar natuurlijk ook dat hij een passie heeft voor sneakers. 

Hij vertelt door een collega te zijn aangestoken met ‘het sneaker virus’, maar dat hij helaas weinig geluk heeft met releases. Zo koopt hij sneakers vaak achteraf voor een veel te hoog bedrag. Met welke schoen het allemaal is begonnen, hoor je in de podcast.

Jordi is creative director bij MediaMonks, het grootste creatieve digitale productiebureau ter wereld. Hij weet enorm veel van marketing en kan dit op een creatieve manier toepassen. In 2021 was hij daarom te gast bij Radio 3FM om zijn kennis over marketingtrucs te delen. 

In onze podcast vertelt hij over een campagne die hij erg tof vond: Een Duits vervoersbedrijf had een sneaker uitgebracht om jongeren op die manier te stimuleren meer met het openbaar vervoer te reizen. Zelf zou hij ook graag nog een grote campagne voor Nike willen opzetten.

Meer horen over de sneakerverhalen van Daan en Jordi? Dat kan! Aflevering 10 van Sneakerjagers ‘On Air’ is nog steeds te bekijken via YouTube of te beluisteren via Apple Podcast of Spotify. Benieuwd naar alle afleveringen? Check dan hier de YouTube Playlist!

Previous ArticleNext Article