Foot Locker Inc. koopt Atmos en WSS over

Foot Locker Inc.

De Wall Street Journal heeft bevestigd dat Foot Locker Inc. het Japanse Atmos en het Amerikaanse WSS over heeft gekocht. Het bedrijf wil graag uitbreiden met deze retailers onder hun vleugels.

Foot Locker Inc. heeft deals gesloten met beide retailers. WSS heeft $750 miljoen in cash gekregen en Atmos $350 miljoen. De prijs heeft te maken met het demografische bereik van de winkels.

Met WSS heeft Foot Locker een groter bereik in Latijns-Amerika. Deze retailer heeft ook drieënnegentig fysieke winkels in het westen en zuiden van de Verenigde Staten. Atmos heeft daarentegen een groter bereik online. 60% van de sales worden gemaakt via de website. Desondanks biedt Atmos een groot bereik op de Aziatische markt.

Richard Johnson, de CEO van Foot Locker Inc., vindt dat het bedrijf moet groeien om nieuwe klanten en nieuwe markten te vinden. Dit betekent dat hij in meer steden een Atmos winkel wil plaatsen. Hij vindt dat er in iedere stad in de Verenigde Staten de juiste sneaker cultuur is voor de Japanse retailer. Over een uitbreiding naar Europa is nog niets bekend.

Wil je vaker updates lezen over de ontwikkelingen in de sneaker scene? Volg ons dan op Instagram en houd onze blogs goed in de gaten.

bekijk de releasekalender hier!
Previous ArticleNext Article