We zijn weer terug, een nieuwe aflevering van Sneakerjagers Pure! In de vierde aflevering van onze podcast over duurzaamheid hebben we weer twee toffe gasten die ons een stuk wijzer maken op het gebied van duurzaamheid in de sneakerwereld. Dit keer niet alleen sneakers, maar ook denim en de reclamewereld!
House of Denim
Op een locatie die een en al denim uitstraalt hebben we het met twee toffe gasten over sustainability. Dit keer niet alleen over sneakers, maar ook hoe de denim industry omgaat met een belangrijk onderwerp als dit. In Denim City, thuisbasis van House of Denim, hebben we het met James Veenhof over wat ze bij House of Denim en Denim City doen aan sustainability.
Denim City is een Denim Innovation & Network Campus’ in het hart van Amsterdam. Zo is de Jeans School de eerste en enigste school in de wereld die volledig is toegewijd aan de development van Denim. Deze driejarige opleiding, die in samenwerking met het ROCvA tot stand is gekomen, is volledig geaccrediteerd door de Nederlandse overheid en erkend & ondersteund door de denimindustrie.
Naast Jeans School zit ook DC Denim Workshop & Store, Blue Lab laundry innovation center en Denim City Archive in Denim City. De perfecte plek voor onze nieuwe Pure aflevering om het te hebben over sustainability in de wereld van Denim en sneakers.
Sander Veenendaal
Naast Denim zijn we ook heel benieuwd hoe de reclame wereld omgaat met duurzaamheid. Om deze vraag te beantwoorden is Sander Veenendaal aangeschoven. Als Creative Brand Strategist weet hij als geen ander hoe je een succesvolle campagne rondom duurzaamheid moet lanceren. Campagnes met Ziggo, Dopper en l’Oreal zijn perfecte voorbeelden van merken die een campagene hebben gelanceerd op het gebeid van duurzaamheid.
Aflevering 4
De nieuwe aflevering van Sneakerjagers Pure kun je NU bekijken op het YouTube kanaal van Sneakerjagers of beluisteren op Spotify. Wil je niets missen van deze podcast? Abonneer dan op het Sneakerjagers YouTube kanaal!