BIZZEY is te gast in de twaalfde aflevering van de Sneakerjagers podcast 114

We sluiten het eerste podcast seizoen af met niemand minder dan de Nederlandse hiphopartiest en DJ Leo Roelandschap, bekend onder zijn artiestennaam Bizzey.

Leo groeide op in Amersfoort waar zijn vader een platenzaak had. De liefde voor muziek werd dus met de paplepel ingegoten en op 15 jarige leeftijd schreef Leo zijn eerste rap. 

In 2010 was daar Yellow Claw, een samenwerkingsproject van drie Nederlandse dj’s die begonnen te draaien in discotheek Jimmy Woo en remixen maakte voor diverse artiesten. In 2012 verscheen de eerste singel; ‘allermooiste feestje’ Heel veel hits en samenwerkingen volgde en de drie vloog de hele wereld over. In het voorjaar van 2016 verliet Bizzey de groep om zich te richten op familie en solocarrière. Echt rustiger werd het niet! In 2017 scoorde Bizzey meerdere hits met onder andere The Party Squad en Kraantje Pappie. Ook in 2018 en 2019 waren er heel veel hoogtepunten. Van meerdere nummer 1 hits tot het winnen van de FunX music award voor beste artiest van het jaar.  

Dan de grote liefde voor fashion en sneakers. Toen hij een jaar of 11 was lieten zijn ouders hem kiezen: Disneyland Parijs of een paar Air Max.. Het werd een paar AM1 ! Sinds die dag is er een indrukwekkende verzameling ontstaan. Leo verteld er uitgebreid over in de laatste aflevering van seizoen 1 van de Sneakerjagers podcast ‘On Air’

De podcast met Bizzey is vanaf zondag 5 januari 2020 te beluisteren of te zien via SpotifyApple Podcasts of Youtube.

Previous ArticleNext Article

De laatste aflevering van seizoen 1 van de Sneakerjagers ‘On Air’ podcast is nu live! 44

Vanaf zondag 5 januari kun jij kijken of luisteren naar de twaalfde aflevering van de Sneakerjagers podcast ‘On Air’. Valerio en Non krijgen in deze laatste aflevering van seizoen 1 weer twee ‘sneakerfreaks’ aan tafel in onze studio in Amsterdam.

Bizzey

De Nederlandse hiphopartiest en DJ Leo Roelandschap, bekend onder zijn artiestennaam Bizzey groeide op in Amersfoort waar zijn vader een platenzaak had. De liefde voor muziek werd dus met de paplepel ingegoten en op 15 jarige leeftijd schreef Leo zijn eerste rap. 

In 2010 was daar Yellow Claw, een samenwerkingsproject van drie Nederlandse dj’s die begonnen te draaien in discotheek Jimmy Woo en remixen maakte voor diverse artiesten. In 2012 verscheen de eerste single ‘allermooiste feestje’. Heel veel hits en samenwerkingen volgden en de drie vlogen de hele wereld over. In het voorjaar van 2016 verliet Bizzey de groep om zich te richten op familie en solocarrière. Echt rustiger werd het niet! In 2017 scoorde Bizzey meerdere hits met onder andere The Party Squad en Kraantje Pappie. Ook in 2018 en 2019 waren er heel veel hoogtepunten. Van meerdere nummer 1 hits tot het winnen van de FunX music award voor beste artiest van het jaar.  

Dan de grote liefde voor fashion en sneakers. Toen hij een jaar of 11 was lieten zijn ouders hem kiezen: Disneyland Parijs of een paar Air Max. Het werd een paar Air Max 1! Sinds die dag is er een indrukwekkende verzameling ontstaan. Leo vertelt er uitgebreid over in de laatste aflevering van seizoen 1 van de Sneakerjagers ‘On Air’ podcast.

Matthijs van der Meulen

Matthijs is creative director van Europees bekendste sneakerevent Sneakerness. 

Buiten de jaarlijkse edities in Amsterdam en Rotterdam heeft dit sneakerevent een jaarlijks terugkerend event in Keulen, Milaan, Parijs en Londen. Het event is gericht op het promoten en verbinden van de sneaker-scene en biedt een platform voor het kopen, verkopen en verhandelen van exclusieve en zeldzame collectable sneakers. Daarnaast vind je er veel muziek, kunst, mode en games. 

Matthijs is een alleskunner op het gebied van online marketing en heeft enorm veel ervaring in het opzetten van online marketingstrategieën. Ook is hij een bekende in de Graffiti scene waar hij ruim 20 jaar actief is bij het collectief ‘Graffitinewerk’. Dit collectief is gespecialiseerd in alle denkbare vormen van graffiti, street-art en guerrillamarketing. Al vanaf 1990 bieden zij unieke creatieve teambuilding workshops, unieke muurschilderingen en controversiële guerrillamarketing campagnes. 

Dat Matthijs een gepassioneerde sneakerliefhebber is hoeven we natuurlijk niet te melden! Toen hij zich in 2014 aansloot bij de organisatie van Sneakerness is het zelfs zijn leven geworden. Valerio en Non vragen hem alles over zijn liefhebberij, Sneakerness en zijn plannen voor de toekomst.

De 12e  aflevering van Sneakerjagers ‘On Air’ is te zien of te beluisteren op Spotify, Apple Podcasts of YouTube

Matthijs van der Meulen, creative director van Sneakerness, is te gast in de twaalfde aflevering van de Sneakerjagers Podcast 68

Een van de gasten in de laatste aflevering van seizoen 1 is Matthijs van der Meulen. Hij is creative director van Europees bekendste sneakerevent: Sneakerness

Buiten de jaarlijkse edities in Amsterdam en Rotterdam heeft dit sneaker-event een jaarlijks terugkerend event in Keulen, Milaan, Parijs en Londen. Het event is gericht op het promoten en verbinden van de sneaker-scene en biedt een platform voor het kopen, verkopen en verhandelen van exclusieve en zeldzame collectable sneakers. Daarnaast vind je er veel muziek, kunst, mode en games. 

Matthijs is een alleskunner op het gebied van online marketing en heeft enorm veel ervaring in het opzetten van online marketingstrategieën. Ook is hij een bekende in de Graffiti scene waar hij ruim 20 jaar actief is bij het collectief ‘Graffitinewerk’ Dit collectief is gespecialiseerd in alle denkbare vormen van graffiti, street-art en guerrilla marketing. Al vanaf 1990 bieden zij unieke creatieve teambuildingworkshops, unieke muurschilderingen en controversiële guerrillamarkeingcampagnes. 

Dat Matthijs een gepassioneerde sneakerliefhebber is hoeven we natuurlijk niet te melden! Toen hij zich in 2014 aansloot bij de organisatie van Sneakerness is het zelfs zijn leven geworden. Valerio en Non vragen hem alles over zijn liefhebberij, Sneakerness en zijn plannen voor de toekomst.

De podcast met Matthijs is vanaf zondag 5 januari 2020 te beluisteren of te zien via SpotifyApple Podcasts of Youtube.

Sneakerjagers ‘On Air’ de podcast aflevering 11 staat online! 100

Vanaf vandaag kun jij kijken of luisteren naar de elfde aflevering van de Sneakerjagers podcast ‘On Air’. Valerio en Non krijgen opnieuw twee toppers in onze podcast studio in Amsterdam

Jordi van de Bovenkamp:

Als voormalig creative director van het Amsterdamse reclamebureau Boomerang Agency werkte Jordi voor merken als Heineken, Samsung, Netflix en Albert Heijn. Toch maakte de creatieveling afgelopen december de overstap naar MediaMonks. Ook hier zal Jordi te werk gaan als creative director en samen werken met grote merken. 

Na 8 jaar studeerde Jordi in 2009 af als bouwkundig ingenieur. Toch duurde het niet heel lang totdat Jordi de architectonische tekeningen inruilde voor de wereld van de reclame. In 2011 begon Jordi namelijk als eerste officiële werknemer. Het bedrijf telt ondertussen zo’n 130 werknemers en word gezien als een van de steunpilaren van de Amsterdamse creative sector. Hier ontstond ook zijn liefde voor streetwear en sneakers. Toch maakte Jordi de overstap naar het internationale reclamebureau MediaMonks en gaat daar werken als creative director Europe. 

Je kan Jordi wellicht herkennen van TV. Sinds 2017 heeft Jordi namelijk zijn eigen item in RTL Late Night. In ‘Galerie Jordi’ neemt Jordi de kijker meer naar de mooiste en opmerkelijkste creaties in de reclamewereld. Ook verschijnt Jordi regelmatig aan bij RTL Boulevard om de kijkers de recente reclame en marketingtrends uit te leggen. 

Ook is Jordi enorme fan van sneakers, de merken en het wereldje. Genoeg reden dus voor Valerio en Non om hem het hemd van het lijf te vragen.

Daan de Greef:

De naam Baskèts is een letterlijke vertaling van het Franse woord sneakers. Daan startte daar in 2012 aan de Elandsgracht. Inmiddels is er ook een winkel in de Pijp. Beide winkels bevinden zich dus aan de rand van de drukke A1 locaties en hebben alleen al daardoor een vriendelijker karakter. Daan ging al bij de start van zijn bedrijf 100% voor specialisme, focus en het opbouwen van een community die zich hierbij thuisvoelt. Baskèts organiseert veel events, launches en is kwalitatief een uitzondering op diverse social media. Zijn klantenkring beschouwd Daan als familie en dat is echt merkbaar bij een bezoek aan zijn winkels. 

We zijn benieuwd wat Daan allemaal doet maar vooral ook niet doet. Waar hij zijn inspiratie haalt, wat hij tof vind. Hoe hij omgaat met leveranciers. Hoe hij aankijkt tegen alle hype releases en hoe hij daar met Baskèts invulling aan geeft. Hoe zijn eigen label tot stand is gekomen en hoe hij omgaat met influencers en social media. Genoeg te vragen dus voor Valerio en Non. 

De 11e  aflevering van Sneakerjagers ‘On Air’ is te beluisteren of te zien via SpotifyApple Podcasts of Youtube.