Sneakerjagers ‘On Air’ de podcast aflevering 11 staat online!

Vanaf vandaag kun jij kijken of luisteren naar de elfde aflevering van de Sneakerjagers podcast ‘On Air’. Valerio en Non krijgen opnieuw twee toppers in onze podcast studio in Amsterdam

Jordi van de Bovenkamp:

Als voormalig creative director van het Amsterdamse reclamebureau Boomerang Agency werkte Jordi voor merken als Heineken, Samsung, Netflix en Albert Heijn. Toch maakte de creatieveling afgelopen december de overstap naar MediaMonks. Ook hier zal Jordi te werk gaan als creative director en samen werken met grote merken. 

Na 8 jaar studeerde Jordi in 2009 af als bouwkundig ingenieur. Toch duurde het niet heel lang totdat Jordi de architectonische tekeningen inruilde voor de wereld van de reclame. In 2011 begon Jordi namelijk als eerste officiële werknemer. Het bedrijf telt ondertussen zo’n 130 werknemers en word gezien als een van de steunpilaren van de Amsterdamse creative sector. Hier ontstond ook zijn liefde voor streetwear en sneakers. Toch maakte Jordi de overstap naar het internationale reclamebureau MediaMonks en gaat daar werken als creative director Europe. 

Je kan Jordi wellicht herkennen van TV. Sinds 2017 heeft Jordi namelijk zijn eigen item in RTL Late Night. In ‘Galerie Jordi’ neemt Jordi de kijker meer naar de mooiste en opmerkelijkste creaties in de reclamewereld. Ook verschijnt Jordi regelmatig aan bij RTL Boulevard om de kijkers de recente reclame en marketingtrends uit te leggen. 

Ook is Jordi enorme fan van sneakers, de merken en het wereldje. Genoeg reden dus voor Valerio en Non om hem het hemd van het lijf te vragen.

Daan de Greef:

De naam Baskèts is een letterlijke vertaling van het Franse woord sneakers. Daan startte daar in 2012 aan de Elandsgracht. Inmiddels is er ook een winkel in de Pijp. Beide winkels bevinden zich dus aan de rand van de drukke A1 locaties en hebben alleen al daardoor een vriendelijker karakter. Daan ging al bij de start van zijn bedrijf 100% voor specialisme, focus en het opbouwen van een community die zich hierbij thuisvoelt. Baskèts organiseert veel events, launches en is kwalitatief een uitzondering op diverse social media. Zijn klantenkring beschouwd Daan als familie en dat is echt merkbaar bij een bezoek aan zijn winkels. 

We zijn benieuwd wat Daan allemaal doet maar vooral ook niet doet. Waar hij zijn inspiratie haalt, wat hij tof vind. Hoe hij omgaat met leveranciers. Hoe hij aankijkt tegen alle hype releases en hoe hij daar met Baskèts invulling aan geeft. Hoe zijn eigen label tot stand is gekomen en hoe hij omgaat met influencers en social media. Genoeg te vragen dus voor Valerio en Non. 

De 11e  aflevering van Sneakerjagers ‘On Air’ is te beluisteren of te zien via SpotifyApple Podcasts of Youtube.

Previous ArticleNext Article