Sneakerjagers ‘On Air’ de podcast aflevering 10 staat online! 74

Vanaf nu kun jij kijken of luisteren naar de tiende aflevering van Sneakerjagers ‘On Air’ de poscast. Valerio en Non krijgen in deze aflevering weer twee geweldige gasten aan tafel in onze studio in Amsterdam. 

Tim Beumers

De activiteiten van Tim, voorheen bekend als rapper en duizendpoot bij FunX, zijn er te veel om op te noemen. Je kunt hem vragen voor audiovisuele producties, brand activation, copywriting en strategische vraagstukken maar ook als DJ en MC, producer van drum&bass, dubstep, hip-hop en house. Presentator of gespreksleider nodig voor een pittige discussie met veel publiek? Bel Tim! Ondertussen is hij ook nog commissielid van podiumkunsten in Rotterdam en werkt hij aan jongerenprojecten voor de provincie Overijssel. 

Tim Beumers ‘On Air’ de podcast
Tim Beumers ‘On Air’ de podcast

En dan zijn liefde voor sneakers! Dat gaat, zoals zo veel bij Tim, erg ver! Omdat hij zelf maat 47,5 heeft (maat ‘kano’ noemt hij het zelf) is hij van nature al een sneakerjager. Want wie verkoopt die maat in de paartjes die hij tof vindt? Een probleem dat een hobby is geworden. Je komt Tim vaak tegen in verschillende sneakerforums waar hij zijn heerlijke en eerlijke feedback geeft op recente releases en gebeurtenissen in de sneakerscene. Tim is ook nauw betrokken en medeorganisator van Sneakerness.

Menno van Meurs

Gemiddeld hebben Nederlanders 5,4 spijkerbroeken in de kast liggen en dat is in Europa erg veel. De denimcultuur in Nederland is groot en de denimscene is minstens net zo fanatiek als de sneakerscene. De twee werelden hebben zelfs opvallend veel raakvlakken. De absolute top retailer als het gaat om denim is op dit moment zonder enige twijfel Tenue de Nîmes

Sneakerjagers ‘On Air’

Menno, die twee studies op zak heeft koos direct na school voor het avontuur en startte in 2008 zijn ‘Tenue’ Een gespecialiseerde denim boutique waar het enkel en alleen maar gaat om bezoekers kwaliteit te laten ervaren. Zijn stellige overtuiging: ‘quality will prevail’ is vanaf dag 1 het uitgangspunt. Voor veel, snel en cheap is absoluut geen ruimte. De prijswinnende formule is inmiddels wereldberoemd en heeft veel internationale klanten die altijd hun ‘holy grail’ op denimgebied kunnen vinden in de winkel van Menno. 

Sneakerjagers ‘On Air’
Sneakerjagers ‘On Air’

En dan sneakers: in 2016 was daar de Tenue de Nîmes X Converse Indigo Dyed collaboration. Die samenwerking kreeg in 2018 een vervolg met de All Star 70 Hi Blue&White. Menno vertelt in de podcast uitgebreid over dit avontuur en zijn interesse in authentieke sneakers. Tenue de Nîmes heeft twee winkels in Amsterdam, aan de Elandsgracht en de Haarlemmerstraat. Als je dus Amsterdam bezoekt en de echte jeans experience wil ervaren ga dan zeker langs. 

De 10e  aflevering van Sneakerjagers ‘On Air’ is te beluisteren of te zien op SpotifyApple podcasts of Youtube.

Previous ArticleNext Article

De laatste aflevering van seizoen 1 van de Sneakerjagers ‘On Air’ podcast is nu live! 36

Vanaf zondag 5 januari kun jij kijken of luisteren naar de twaalfde aflevering van de Sneakerjagers podcast ‘On Air’. Valerio en Non krijgen in deze laatste aflevering van seizoen 1 weer twee ‘sneakerfreaks’ aan tafel in onze studio in Amsterdam.

Bizzey

De Nederlandse hiphopartiest en DJ Leo Roelandschap, bekend onder zijn artiestennaam Bizzey groeide op in Amersfoort waar zijn vader een platenzaak had. De liefde voor muziek werd dus met de paplepel ingegoten en op 15 jarige leeftijd schreef Leo zijn eerste rap. 

In 2010 was daar Yellow Claw, een samenwerkingsproject van drie Nederlandse dj’s die begonnen te draaien in discotheek Jimmy Woo en remixen maakte voor diverse artiesten. In 2012 verscheen de eerste single ‘allermooiste feestje’. Heel veel hits en samenwerkingen volgden en de drie vlogen de hele wereld over. In het voorjaar van 2016 verliet Bizzey de groep om zich te richten op familie en solocarrière. Echt rustiger werd het niet! In 2017 scoorde Bizzey meerdere hits met onder andere The Party Squad en Kraantje Pappie. Ook in 2018 en 2019 waren er heel veel hoogtepunten. Van meerdere nummer 1 hits tot het winnen van de FunX music award voor beste artiest van het jaar.  

Dan de grote liefde voor fashion en sneakers. Toen hij een jaar of 11 was lieten zijn ouders hem kiezen: Disneyland Parijs of een paar Air Max. Het werd een paar Air Max 1! Sinds die dag is er een indrukwekkende verzameling ontstaan. Leo vertelt er uitgebreid over in de laatste aflevering van seizoen 1 van de Sneakerjagers ‘On Air’ podcast.

Matthijs van der Meulen

Matthijs is creative director van Europees bekendste sneakerevent Sneakerness. 

Buiten de jaarlijkse edities in Amsterdam en Rotterdam heeft dit sneakerevent een jaarlijks terugkerend event in Keulen, Milaan, Parijs en Londen. Het event is gericht op het promoten en verbinden van de sneaker-scene en biedt een platform voor het kopen, verkopen en verhandelen van exclusieve en zeldzame collectable sneakers. Daarnaast vind je er veel muziek, kunst, mode en games. 

Matthijs is een alleskunner op het gebied van online marketing en heeft enorm veel ervaring in het opzetten van online marketingstrategieën. Ook is hij een bekende in de Graffiti scene waar hij ruim 20 jaar actief is bij het collectief ‘Graffitinewerk’. Dit collectief is gespecialiseerd in alle denkbare vormen van graffiti, street-art en guerrillamarketing. Al vanaf 1990 bieden zij unieke creatieve teambuilding workshops, unieke muurschilderingen en controversiële guerrillamarketing campagnes. 

Dat Matthijs een gepassioneerde sneakerliefhebber is hoeven we natuurlijk niet te melden! Toen hij zich in 2014 aansloot bij de organisatie van Sneakerness is het zelfs zijn leven geworden. Valerio en Non vragen hem alles over zijn liefhebberij, Sneakerness en zijn plannen voor de toekomst.

De 12e  aflevering van Sneakerjagers ‘On Air’ is te zien of te beluisteren op Spotify, Apple Podcasts of YouTube

BIZZEY is te gast in de twaalfde aflevering van de Sneakerjagers podcast 104

We sluiten het eerste podcast seizoen af met niemand minder dan de Nederlandse hiphopartiest en DJ Leo Roelandschap, bekend onder zijn artiestennaam Bizzey.

Leo groeide op in Amersfoort waar zijn vader een platenzaak had. De liefde voor muziek werd dus met de paplepel ingegoten en op 15 jarige leeftijd schreef Leo zijn eerste rap. 

In 2010 was daar Yellow Claw, een samenwerkingsproject van drie Nederlandse dj’s die begonnen te draaien in discotheek Jimmy Woo en remixen maakte voor diverse artiesten. In 2012 verscheen de eerste singel; ‘allermooiste feestje’ Heel veel hits en samenwerkingen volgde en de drie vloog de hele wereld over. In het voorjaar van 2016 verliet Bizzey de groep om zich te richten op familie en solocarrière. Echt rustiger werd het niet! In 2017 scoorde Bizzey meerdere hits met onder andere The Party Squad en Kraantje Pappie. Ook in 2018 en 2019 waren er heel veel hoogtepunten. Van meerdere nummer 1 hits tot het winnen van de FunX music award voor beste artiest van het jaar.  

Dan de grote liefde voor fashion en sneakers. Toen hij een jaar of 11 was lieten zijn ouders hem kiezen: Disneyland Parijs of een paar Air Max.. Het werd een paar AM1 ! Sinds die dag is er een indrukwekkende verzameling ontstaan. Leo verteld er uitgebreid over in de laatste aflevering van seizoen 1 van de Sneakerjagers podcast ‘On Air’

De podcast met Bizzey is vanaf zondag 5 januari 2020 te beluisteren of te zien via SpotifyApple Podcasts of Youtube.

Matthijs van der Meulen, creative director van Sneakerness, is te gast in de twaalfde aflevering van de Sneakerjagers Podcast 63

Een van de gasten in de laatste aflevering van seizoen 1 is Matthijs van der Meulen. Hij is creative director van Europees bekendste sneakerevent: Sneakerness

Buiten de jaarlijkse edities in Amsterdam en Rotterdam heeft dit sneaker-event een jaarlijks terugkerend event in Keulen, Milaan, Parijs en Londen. Het event is gericht op het promoten en verbinden van de sneaker-scene en biedt een platform voor het kopen, verkopen en verhandelen van exclusieve en zeldzame collectable sneakers. Daarnaast vind je er veel muziek, kunst, mode en games. 

Matthijs is een alleskunner op het gebied van online marketing en heeft enorm veel ervaring in het opzetten van online marketingstrategieën. Ook is hij een bekende in de Graffiti scene waar hij ruim 20 jaar actief is bij het collectief ‘Graffitinewerk’ Dit collectief is gespecialiseerd in alle denkbare vormen van graffiti, street-art en guerrilla marketing. Al vanaf 1990 bieden zij unieke creatieve teambuildingworkshops, unieke muurschilderingen en controversiële guerrillamarkeingcampagnes. 

Dat Matthijs een gepassioneerde sneakerliefhebber is hoeven we natuurlijk niet te melden! Toen hij zich in 2014 aansloot bij de organisatie van Sneakerness is het zelfs zijn leven geworden. Valerio en Non vragen hem alles over zijn liefhebberij, Sneakerness en zijn plannen voor de toekomst.

De podcast met Matthijs is vanaf zondag 5 januari 2020 te beluisteren of te zien via SpotifyApple Podcasts of Youtube.