Diversité x The Golden Shape ‘Bridge Areia’

Vrijdag 24 mei lanceert het Rotterdamse merk Diversité zijn eerste sneaker van de nieuwe collectie: de Bridge Areia. Deze sneaker is op verzoek van het grootste fashion blog van de wereld, Hypebeast, geïnspireerd op een ontwerp van de Franse designer Romain Guillermont.

Mede-oprichter Wesley dos Santos kwam het design van Romain Guillermont tegen op Instagram. Het ging om de ‘Hypebeast x The Golden Shape Dad Shoe Concept’. De Franse ontwerper is gelinkt met Hypebeast en staat vooral bekend om zijn digitale ontwerpen van sneakers. Deze ontwerpen deelt hij via zijn kanaal ‘The Golden Shape’. Diversité was erg geïnspireerd door het ontwerp en besloot om naar Parijs te gaan. Ze wilden kijken of het mogelijk was om Romain persoonlijk te ontmoeten. Zijn uiteindelijke doel was om hem de uiteindelijke sample te laten zien en de welverdiende credits aan Romain te geven. Echter komt het vaak voor dat de digitale designs van Romain worden overgenomen en gefabriceerd zonder enkele toestemming. Dit is niet hoe Diversité het wilde aanpakken. Vlak voordat ze terug naar Rotterdam vlogen, was het hun gelukt om Romain te ontmoeten en de sneaker aan hem te presenteren.

Romain vond de sneaker zo tof dat hij achter het design is gaan staan. Hij vond het een eer dat Diversité zijn design had gebruikt als inspiratiebron. Ondanks dat het een Frans ontwerp is, houdt Diversité hun Rotterdamse kenmerken aan in de sneaker. In elke sneaker van Diversité zit de Erasmusbrug verwerkt.

Release informatie

Aankomend weekend is er een feestelijke lancering met een perspresentatie, gevolgd door een inloopprogramma voor liefhebbers en geïnteresseerden met onder andere een host, spoken word, beat box act en als afsluiting een DJ. Vrijdag 24 mei is de ‘Bridge Areia’ exclusief verkrijgbaar in de shop-in-shop. De shop-in-shop is het gehele weekend van vrijdag 24 mei t/m zondag 26 mei aanwezig in DENOISM, aan de Raampoortstraat 16 in Rotterdam. Vanaf zaterdag 25 mei kan je de sneaker ook online shoppen via www.diversite-footwear.com.

Echter komt er wel maar en gelimiteerd aantal van deze sneaker uit. In totaal komen er maar 50 paar. Op elke schoenendoos staat een QR-code die je kan scannen. Vervolgens wordt je doorverwezen naar een persoonlijke video van Wesley en Adilson, waarbij zij hun klanten persoonlijk bedanken voor hun aankoop. Dit idee is geïnspireerd op de smart-shop van de pas overleden hip-hop artiest Nipsey Hussle. Wil jij op de hoogte blijven van het laatste sneakernieuws? Houd dan dagelijks Sneakerjagers in de gaten!


Images by Diversité

Previous ArticleNext Article