Nike On Air: De stemmen zijn geteld!

Vorige week heeft iedereen de mogelijkheid gehad om te stemmen op 18 verschillende Nike Air Max modellen tijdens de Nike On Air campagne. Elke dag, 6 dagen lang, konden mensen stemmen op hun favoriete model. De stemmen zijn geteld en de winnaars zijn bekend!

Elke stad heeft 1 winnaar die nu samen met Nike het volledige ontwerpproces gaan beleven.

Tokyo

Nari Kakuwa

Yuta weet dat Tokio verwarrend kan zijn. Mensen en waarden verliezen zichzelf al snel in de stad. En hoewel hij toegeeft dat er in de stad veel mensen rijker, cooler en knapper zijn dan hij, is er maar één Yuta. Zijn Tokyo Maze concept brengt een ode aan het duizelingwekkende stedelijke labyrint van kleurrijke metrolijnen die onder iedereen door lopen. Leer met reliëf vertegenwoordigt de betonnen oppervlakken van de stad, terwijl de rode bubbel verwijst naar de markante toren van Tokio, die als betrouwbaar baken overal bovenuit steekt.

Model: Air Max 1
Naam: “Tokyo Maze”

London

Jasmine Lasode

Jasmine is beeldend kunstenares die naar Londen is verhuisd om haar creativiteit te ontplooien. Op dit moment woont ze in het steeds weer veranderende East-End. Haar Air Max 97 London Summer of Love is geïnspireerd op een dierbare herinnering: een eerste date op Primrose Hill. Dit is een eerbetoon aan de liefde en de zomer in de stad — een fijne vibe waar iedereen zich in kan vinden.

Model: Air Max 97
Naam: London summer of Love

New York

Gabrielle Serrano

Gabrielle, ook wel bekend als Queen Leo, heeft oog voor fotografie en sneakers. Haar Air Max 98 La Mezcla laat zien hoe diverse huidtinten in elkaar overlopen, onafhankelijk van ras, etniciteit of culturele achtergrond. Dit benadrukt wat New York zo bijzonder maakt: de mensen. Van Queens, Brooklyn, Little Italy en Chinatown helemaal tot aan Harlem, de Bronx en alle levendige buurten daartussenin: volgens Gaby kun je op wereldreis zonder New York te verlaten.

Model: Air Max 98
Naam: “La Mezcla”

Shanghai

Cash Ru

Ru is voormalig student industrieel design en ontwerpt momenteel sieraden. Zijn Air Max 97 SH Kaleidoscope is een weergave van zijn eigen indruk van Shanghai en de wolken boven de stad: steeds weer veranderend en snel verdwenen om vervolgens in nieuwe vormen terug te komen. Voor hem staan de wolken symbool voor de atleten van Nike: ze verleggen constant grenzen, bereiken nieuwe hoogten en blijven steeds veranderen. Maak je eigen schoenen en loop op wolken.

Model: Air Max 97
Naam: SH Kaleidoscope

Parijs

Lou Matheron

Lou is een Parijse fotografe en haar werk omvat mode, architectuur en portretten. Nadat ze een gerechtsgebouw in aanbouw had gefotografeerd, maakte ze Paris Works In Progress: een Air Vapormax Plus design met een recreatie van de kleuren en materialen van dat gebouw. De instapsneaker heeft een ondersteunend bandje en een modulaire Swoosh waarin het kleurenpalet van de bouwplaats en de opvallende kleding van de arbeiders tot uiting komen.

Model: Air VaporMax Plus
Naam: Paris Works in Progress

 Seoul

Gwang Shin

Grafisch ontwerper en zelfbenoemde ‘sneaker freaker’ Gwang Shin ziet overal kunst in. Zijn leven draait om design, familie en sneakers. Geïnspireerd door de neonborden van de stad creëerde Gwang de Air Max 97 Neon Seoul: een matzwart concept met neonkleuren en contouren gebaseerd op het Taeguk-symbool op de Zuid-Koreaanse vlag. De neon Swoosh en ‘Seoul’-ledlogo’s ademen de energie van een stad die ’s avonds tot leven komt.

Model: Air Max 95
Naam: Neon Seoul


Dat waren de winnaars van de Nike On Air Campagne, ze hebben gewonnen, maar het proces van design, ontwikkeling en release begint pas. Volg deze pagina om up-to-date te blijven!

Ben jij nog opzoek naar een nieuwe spannende release? Check dan nu de Sneakerjagers Releasekalender

Previous ArticleNext Article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *