6 dagen, 18 finalisten, vanaf 8 mei start de Nike On Air campagne! 692

De komende zes dagen staan de steden, Tokyo, London, Parijs, Shanghai, New York en Seoul compleet in het thema van de Nike On Air campagne. 6 steden, 18 finalisten. 1 Air Max voor elke stad. Jij bepaalt welke designs werkelijkheid worden. 6 dagen om te stemmen, elke dag 1 stem. Stemmen kan vanaf 8 mei.

Voor het tweede deel van Air Max Day komt Nike met het campagne: Nike On Air Voting. Elke dag, zes dagen achter elkaar, kunnen mensen één keer stemmen op een Air Max model. Elke stad vertegenwoordigd een ander Air Max model en heeft andere colorways. Er geldt maar een simpele regel: De meeste stemmen wint. Na een overwinning wordt het ontwerp ook uitgebracht. Waarschijnlijk volgend jaar tijdens Air Max Day.

Het proces

Van 22 maart tot en met 15 april heeft Nike in de zes eerdergenoemde steden design workshops gegeven. Iedereen kon mee doen aan de workshops, de deelnemers waren niet verplicht om design skills te hebben. Tijdens de workshop werd aan de deelnemers gevraag om als eerst te kijken naar de omgeving, cultuur en sferen in de stad. Ze moesten zich laten inspireren door de stad waar ze in leven en wat de stad typeert.

De deelnemers kregen de mogelijkheid om research te doen naar hun eigen stad en zo inspiratie op te doen voor de ontwikkeling van hun concepten. Deze concepten hebben ze vervolgens besproken met de Nike developers waarmee ze een Air max model hebben gekozen wat het beste past bij het concept.

In een later stadium hebben de deelnemers de kans gekregen om te experimenteren met lasercut technieken, graferen en borduren.

Elke deelnemer levert zijn ontwerp in die vervolgens door Nike designers en stadambassadeurs wordt beoordeeld. Ze hebben een top drie uitgekozen waar we vanaf morgen 8 mei uit kunnen kiezen, elke dag één design. Later dit jaar zullen de sneakers uitkomen op een nog niet bepaalde datum.

Previous ArticleNext Article

Pak je steal bij de SneakerBAAS outlet 9

De Utrechtse winkel SneakerBAAS opent binnenkort de deuren hun nieuwe winkel. Dit betekend dat er een dikke SneakerBAAS outlet komt!

Sneakerbaas

SneakerBAAS is al jaar en dag een van de grotere Nederlandse sneakerstores, zeker online. De winkel heeft een groot aanbod van verschillende merken zoals adidas, Nike, KangaROOS en nog meer. Maar niet alleen online is SneakerBAAS actief. In Utrecht zat al een gezellige store, maar het is nu tijd voor een nieuwe en grotere winkel. Op 25 juni zal dan ook de nieuwe shop open gaan, en op 6 juli is er een tof opening event!

Sale

Een nieuwe shop betekend dat de huidige voorraad voor een lekker bedrag de deur uit mag. De oude voorraad moet dan ook helemaal op. Vanaf 18 juni tot en met zondag 23 juni is de SneakerBAAS outlet open in het oude pand. Dus ben je geslaagd, ga je op vakantie, ben je jarig of heb je gewoon zin in nieuwe sneakers? Neem dan zeker een kijkje en neem jou steal mee!

SneakerBAAS Outlet:

Wanneer: 18 juni tot en met 23 juni
Waar: Kintgenshaven 1, 3512GX Utrecht
Facebook: SneakerBAAS

Versace geeft preview van SS20 footwear 16

Eerder dit jaar presenteerde Versace de SQUALO sneaker met ons, deze sneaker werd geïnspireerd door haaien. Nu heeft Salehe Bembury (ontwerper Versace sneakers) een first look met de wereld gedeeld via zijn Instagram van 2 nieuwe sneaker modellen. Beide sneaker modellen zijn onderdeel van de Versace SS20 collectie.

Versace is een Italiaans modehuis dat in 1978 werd opgericht door Gianni Versace. De hoofdcollectie van het merk bestaan vooral uit producten als kleding en lederen accessoires. Ook beschikt het merk over collecties als Versace Jeans, en Versus. Het logo van Versace is Medusa, dit is een Grieks mythologisch figuur. Het logo kwam van de vloer van ruïnes in het Reggio Calabria gebied, waar de Versace broers en zussen destijds speelden. Gianni Versace koos Medusa als het logo, omdat ze mensen verliefd maakte op haar en die mensen hadden geen weg meer terug. Hij hoopte dat hij met zijn merk hetzelfde effect kon creëren. Versace was een van de weinige ontwerpers die alles zelf bepaalde, van ontwerpen tot aan de verkoop van producten.

Versace werd af en toe omschreven als “Rock n’ Roll” ontwerper, omdat hij kleding ontwierp voor beroemde artiesten, zoals Elton John en Michael Jackson. Op 15 juli 1997 werd Gianni Versace doodgeschoten. Toen hebben zijn broer en zus het merk overgenomen.

Het Italiaanse merk is al een aantal keer de samenwerking aangegaan met grote merken. In 2006 bracht Versace samen met Lamborghini een auto uit. Ook hebben zij samen met H&M heren en dameskleding uitgebracht in 2011.

Versace SS20 Sneakers Details

Salehe Bebury deelde via zijn Instagram 2 foto’s van 2 nieuwe sneakers van Versace’s SS20 collectie. Één van de modellen is een soort tactical boot met Versace’s iconische sleutelpatroon om zijn as gewikkeld. De outsole beschikt over een verborgen Versace logo in een opvallend rode kleur. Achterop de hak staat de “Versace” branding. Ook op de midsole bevind zich het kenmerkende sleutelpatroon van Versace.

Het tweede model beschikt iets meer over zomerse kleuren. Ook het model is iets zomerser aangekleed. Het silhouet behoudt het gestroomlijnde gevoel van de SQUALO op de midsole. De upper beschikt over slanke overlays in felle roze tinten. Op de zijkant bevind zich de handtekening van Gianni Versace om een verhoogd gevoel toe te voegen aan de sneaker. De subtiele branding op de heel pull tab en langs de veters versterken het Versace gevoel.

Benieuwd hoe de twee nieuwe sneakermodellen eruit zien? Scroll naar beneden om foto’s te bekijken van de first looks. Vergeet trouwens ook niet om Sneakerjagers in de gaten te houden voor jouw dagelijkse portie sneakernieuws!


Versace SS20
Versace SS20
Images by @salehbembury

Nike Air Max 720 ‘Wolf Grey’ // closer look 14

De afgelopen paar maanden was de Nike Air Max 720 een zeer gewild paartje en daar gaat niet snel een verandering in komen. Sinds ze op de markt zijn gekomen zijn ze een groot onderdeel geworden van de sneakerscene in Nederland. De gigant Nike speelt hier natuurlijk op in en komt met een iconische ‘Wolf Grey’ colorway.

Nadat Nike de Air Max 270 in februari 2018 op de markt bracht, hebben ze een jaar daarna de Air Max 720 uitgebracht. Meteen hebben ze verschillende colorways uitgebracht die aansloegen op de jongeren in Nederland. Het paartje is met de gigantische AirBubble dan ook een unieke en sterke verschijning.

Closer look

Voorheen heeft Nike best wel veel colorways uitgebracht die ontzettend kleurrijk en zekere eyecatchers waren. Ditmaal hebben ze gekozen voor een iets rustiger ogende colorway. Dit betekend zeker niet dat ze er minder uitzien dan de rest. Sterker nog, ze zien er ontzettend clean uit. De basis van de upper heeft een sterk grijze kleur en is van een synthetische stof gemaakt. Bovenop de upper bevinden zich een aantal overlays die donker grijs van kleur zijn. Daarnaast zijn de veters, de sockliner en de heeltap ook donker grijs van kleur. Ten slotte is de de gigantische AirBubble transparant van kleur maar zijn de omlijning en achtergrond van de unit donker grijs van kleur. Al met al kan je zeggen dat de colorway perfect past op het silhouet.

Helaas is het nog bekend wanneer dit paartje op de markt gaat verschijnen. Wel kunnen zeggen dat het paartje €190,- gaat bedragen. Ben jij benieuwd wanneer dit paartje haar releasedatum gaat krijgen, houdt onze releasekalender en sociale zoals Instagram en Facebook dan goed in de gaten zo dat jij de eerste bent die dit paartje kan bemachtigen.


Nike Air Max 720 Wolf Grey Anthracite AO2924-012 Release Date
Nike Air Max 720 Wolf Grey Anthracite AO2924-012 Release Date
Nike Air Max 720 Wolf Grey Anthracite AO2924-012 Release Date
Nike Air Max 720 Wolf Grey Anthracite AO2924-012 Release Date
Nike Air Max 720 Wolf Grey Anthracite AO2924-012 Release Date
Images by: Nike