6 dagen, 18 finalisten, vanaf 8 mei start de Nike On Air campagne!

De komende zes dagen staan de steden, Tokyo, London, Parijs, Shanghai, New York en Seoul compleet in het thema van de Nike On Air campagne. 6 steden, 18 finalisten. 1 Air Max voor elke stad. Jij bepaalt welke designs werkelijkheid worden. 6 dagen om te stemmen, elke dag 1 stem. Stemmen kan vanaf 8 mei.

Voor het tweede deel van Air Max Day komt Nike met het campagne: Nike On Air Voting. Elke dag, zes dagen achter elkaar, kunnen mensen één keer stemmen op een Air Max model. Elke stad vertegenwoordigd een ander Air Max model en heeft andere colorways. Er geldt maar een simpele regel: De meeste stemmen wint. Na een overwinning wordt het ontwerp ook uitgebracht. Waarschijnlijk volgend jaar tijdens Air Max Day.

Het proces

Van 22 maart tot en met 15 april heeft Nike in de zes eerdergenoemde steden design workshops gegeven. Iedereen kon mee doen aan de workshops, de deelnemers waren niet verplicht om design skills te hebben. Tijdens de workshop werd aan de deelnemers gevraag om als eerst te kijken naar de omgeving, cultuur en sferen in de stad. Ze moesten zich laten inspireren door de stad waar ze in leven en wat de stad typeert.

De deelnemers kregen de mogelijkheid om research te doen naar hun eigen stad en zo inspiratie op te doen voor de ontwikkeling van hun concepten. Deze concepten hebben ze vervolgens besproken met de Nike developers waarmee ze een Air max model hebben gekozen wat het beste past bij het concept.

In een later stadium hebben de deelnemers de kans gekregen om te experimenteren met lasercut technieken, graferen en borduren.

Elke deelnemer levert zijn ontwerp in die vervolgens door Nike designers en stadambassadeurs wordt beoordeeld. Ze hebben een top drie uitgekozen waar we vanaf morgen 8 mei uit kunnen kiezen, elke dag één design. Later dit jaar zullen de sneakers uitkomen op een nog niet bepaalde datum.

Previous ArticleNext Article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *