Skip to content
Upcoming

Sneakerfan dropt zijn eigen limited edition sneaker met BUD

22 december 2021 21:00
Sneakerfan dropt zijn eigen limited edition sneaker met BUD

Samen met BUD en VIJZ Bespokes verandert Tommie Brink zijn droom in realiteit. Nadat hij gekozen werd uit het Dream Bottle Project van BUD, mag de 27-jarige sneakerfan uit Groningen samen met VIJZ Bespokes zijn eigen sneaker designen en uitbrengen. Het is nog niet bekend wanneer Tommie deze zal uitbrengen. Wel worden de kicks in 2022 verwacht.

Dream Bottle Project van BUD

In juli 2019 werd BUD, ook wel bekend als ‘The King of Beers’, geïntroduceerd in Nederland. BUD is het grootste alcoholmerk ter wereld en is onderdeel van Bierbrouwerij AB InBev, wat de grootste brouwerijketen ter wereld is. De bierbrouwerij is met ruim 400 merken in meer dan 100 landen te vinden. In Nederland staat AB InBev bekend door merken als Jupiler, Hertog Jan en Corona.

Wanneer dromen gedeeld worden, kunnen er geweldige dingen ontstaan. Zo is het Dream Bottle Project van BUD ontstaan. Vaak houden mensen hun dromen voor zichzelf en hebben slechts enkelen het lef om deze te delen. Door de corona pandemie is het veel lastiger om deze dromen waar te maken. Daarom daagde BUD afgelopen herfst iedereen uit om zijn of haar droom te delen voor het Dream Bottle Project.

De dromen werden door bijna 1.900 Nederlanders door het hele land op verschillende manieren gedeeld. Ook bekende namen als Ta Joela, sor en Celmatique deden mee en stuurden hun persoonlijke verlangens in. De winnaar werd door een onafhankelijke jury gekozen. Presentator Defano Holwijn ging vervolgens op stap om het nieuws met Tommie Brink te delen.

Sneakerfanaat Tommie Brink

Sinds de middelbare school verzamelde de 27-jarige Groninger sneakers. Deze waren net wat anders dan de kicks die de rest van zijn dorp aanhad. Zo verzamelde hij op jonge leeftijd meer dan 30 sneakers. Hierdoor werd hij wel eens als ‘gek’ gezien. Sinds kort gaat Tommie ook te werk als DJ, maar boekt hij door de huidige Corona situatie steeds minder acts. Hij begon met het verkopen van zijn verzameling aan iconische paren via zijn Instagramaccount.

De droom om zijn eigen sneaker te designen en uitbrengen, was altijd al iets wat Tommie wou doen. Toch is dit niet iets wat je ‘even’ doet. “Zoiets gaan ondernemen brengt een hoop onzekerheid met zich mee. Laat staan een hele investering,” vertelt Tommie. Dit was ook de reden waarom hij nooit echt de stap heeft genomen om een schoen te ontwikkelen en het te onderzoeken.

Nu krijgt de sneakerfan de kans om samen met Sam van Ijzendoorn van VIJZ Bespokes zijn eigen limited edition sneaker uit te brengen. “Ik vind het zo ontzettend tof dat BUD mij nu zo een uniek steuntje in de rug biedt om die droom waar te maken,” aldus Tommie.

Image by BUD

VIJZ Bespokes

In 2013 begon Sam van Ijzendoorn onder de naam ‘VIJZ’ met het herstellen en opbouwen van sneakers. Nu is VIJZ voornamelijk bezig met het ontwerpen van zijn eigen schoenen en geeft hij sneakers een uniek design. Daarnaast biedt VIJZ ook een Shoemaking Course aan. Tijdens deze course werk je vijf dagen lang aan jouw eigen schoen onder begeleiding van VIJZ en zijn team.

Durf te dromen

BUD houdt het niet alleen bij Tommie Brink. Na alle ingezonden dromen te bekijken, blijkt dat er ook veel ‘kleinere’ dromen gedeeld werden. Het samenbrengen van mensen was dan ook een veel voorkomende droom die BUD graag wilt realiseren.

Ook hebben mensen het verlangen om weer samen te komen met vrienden om te gaan feesten, of hun favoriete voetbalhelden in actie zien. Om deze dromen allemaal voor elkaar te krijgen, komt het alcoholmerk met diverse partners samen om tientallen kaartjes voor voetbalwedstrijden en festivals weg te geven.

Image by BUD