Skip to content

VEJA

Het Franse merk VEJA is sinds de oprichting in 2004 geliefd bij fans binnen en buiten Europa.

Het merk is oorspronkelijk opgericht door Sébastien Kopp en François-Ghislain Morillion.

Binnen het merk ligt de focus op duurzaamheid. Materialen komen uit alle hoeken van de wereld en worden op een milieuvriendelijke manier verwerkt in populaire ontwerpen zoals de VEJA V-10, V-15 en Campo.

VEJA's milieuvriendelijke productieproces onderscheidt het merk van zijn concurrenten.

Het leer en het biologische katoen is afkomstig uit eerlijke bronnen en wordt duurzaam verwerkt in de ontwerpen.

Het rubber komt uit het Amazonegebied en het merk gebruikt biologisch katoen van boerenorganisaties in Brazilië en Peru.

Daarnaast gebruikt VEJA gerecyclede materialen en zijn verschillende modellen volledig veganistisch gemaakt.

De geschiedenis van VEJA

Voordat de eerste VEJA-sneaker werd uitgebracht, waren oprichters Sébastien Kopp en François-Ghislain Morillion al op zoek naar geschikte, ecologische materialen.

In 2004 reisde het duo naar het noorden van Brazilië waar ze gesprekken aanknoopten met lokale rubbertappers.

De contacten die Kopp en Morillion tijdens hun reis legden, waren zeer waardevol en legden de basis voor het productieproces van VEJA.

In 2006 werd de eerste collectie van VEJA getoond in Parijs in samenwerking met de Franse ontwerpster Agnès b.

De afgelopen jaren heeft het sneakermerk ook samengewerkt met namen als Rick Owens, Marni, Emir Shiro en Make My Lemonade.

Wist je dat?

"Veja' is Portugees voor 'kijken'.

Volgens het merk is dit een knipoog naar hun slogan "verder kijken dan de sneakers, kijken naar hoe ze gemaakt zijn".