415 resultaten · pagina 1 van 4

Het ontstaan van het merk Diadora.

Sinds de jaren veertig begeeft dit merk zich al op de markt en heeft daarin ook al vele comebacks gemaakt. Op dit moment is het bedrijf zich ontwikkeld tot een van de grootste bedrijven ter wereld, zowel op het gebied van sport als op het gebied van fashion.

In het jaar 1948 begon Diadora voor het eerst met het produceren van berg en wandelschoenen en creëerde meteen een groot rijk met veel succes. Het bedrijf vond het niet genoeg en legde haar focus op het ontwerpen van sportschoenen.

De allereerste

In de jaren zeventig waren ze een groeiend sportschoen bedrijf en zetten ze als allereerste de stap om ‘tool sportmarketing’ te gebruiken. Hierbij vroegen ze bekende sporters om ambassadeur te worden van het bedrijf, met succes. Sportkampioenen zoals Bjorn Borg en Roberta Bettega droeg het merk en werden naast sportlegendes ook trendsetters.

Door deze sponsors werd Diadora in de jaren tachtig de nummer een van de wereld op het gebied van internationale sport. In de jaren negentig roept Diadora een researchcentrum op. Verschillende schoenexperts konden in deze omgeving praten over innovaties van schoenen en raakten op deze manier verbonden met elkaar.

Uitbreiding

Diadora genoot van de wereldwijde bekendheid, dit zorgde er ook voor dat ze meer wilden. Zo langzamerhand ontstond er een luxe sportkledinglijn. Met deze lijn creëerde ze een combinatie van sportkleding en fashion. Op deze manier konden mensen deze kleren dragen tijdens het sporten en in hun vrije tijd.

In 2009 stond er een nieuwe directeur op genaamd, Enrico Moretti Polegato. De des betreffende man is de zoon van een van de grootste schoenennamen in Italië, Mario Moretti Polegato. Hij is de man achter Geox en is directeur van een gigntisch financieel bedrijf in vastgoed in Italië.

Als jij ook zo’n paartje wil van dit mooi merk, check dan snel even onze website voor het perfecte paartje.