Skip to content
Brand

De PUMA x Palomo Spain collectie brengt ode aan de jaren 70

18 mei 2024 07:34
De PUMA x Palomo Spain collectie brengt ode aan de jaren 70

PUMA slaat de handen ineen met Palomo Spain, een genderless kledingmerk opgericht door Alejandro Gómez Palomo. De collectie is geïnspireerd op de nostalgische allure op de sportmode uit de jaren 70. De collectie bestaat uit de PUMA Palermo, PUMA Nitefox en bijbehorend apparel.

PUMA x Palomo Spain

Het kledinglabel Palomo Spain is in korte tijd uitgegroeid tot een welbekend merk in en rondom Spanje. Het label werd in 2015 opgericht door modeontwerper Alejandro Gómez Palomo, tevens de huidige Creative Director van Palomo Spain. Met het merk focust Palomo zich op het creëren van uniseks en genderless collecties.

De collectie in samenwerking met PUMA is dan ook uniseks en komt met uiteenlopende designs. De campagne is geïnspireerd op de nostalgische allure van een sportmode uit de jaren 70 en biedt een kijkje achter de schermen van een reclameshoot. De campagne doet denken aan Hollywood studio’s uit het gouden tijdperk van film.

De collectie komt met de PUMA Palermo en de hybride Nitefox Loafer die beide een retro uitstraling hebben. Beide schoenen gebruiken hoogwaardige materialen, opvallende logo’s en kleurrijke details. De loafer heeft een chunky zool die het silhouet een opvallende en ietwat moderne uitstraling geeft.

Het kledingaanbod van PUMA en Palomo bestaat uit het iconische T7 Track Jacket en Track Pants in twee kleuren, gemaakt van eersteklas gebreide jacquardstof. Bijpassende tops, shorts, tees en accessoires omarmen dezelfde retro estethiek en hebben een uniek patroon dat doet denken aan traditionele ambachtelijke technieken.

De PUMA x Palomo Spain collectie is nu te verkrijgen bij PUMA. Bekijk de beelden van de collectie hieronder. Mocht je liever direct naar de site gaan, klik dan op de knop.

PUMA x Palamo Spain
PUMA x Palamo Spain
PUMA x Palamo Spain
PUMA x Palomo
PUMA x Palamo Spain
PUMA x Palamo Spain
PUMA x Palamo Spain